tisdag 3 maj 2011

v.42+0

Idag går vi in i graviditetsvecka 43, på torsdag räknas jag som överburen då jag enligt Bm är i v.42+1, så då har vi tid för kontroll igen.

Har nyss haft frukostdejt med mamma. Äggmackor på Gutavs hembakta chiabatta, te och lite honungsmelon. Vi passade på att kika lite på nya avsnittet av Desperate housewives men vi hann bara se halva innan hon skulle till jobbet, så vi tar en till frukostdejt imorgon också! :)

Nu ska jag roa mig med att tvätta sängkläder och vika lite annan tvätt. Sedan deckar jag nog i soffan ett tag i väntan på att Gustav ska komma hem från skolan.

Vad gäller bebis så trivs han fortfarande bra i magen. Under hela gårdagen och natten har jag haft massor av molvärk i magen och ryggen, emellanåt blir värken ganska stark. Men något mer än så verkar inte hända just nu. Annars kan jag känna hur han bökar runt nere i bäckenbotten för emellanåt skär det till och gör riktigt ont runt om. Jag tycker också det har blivit ett lite annorlunda tryck mot kissblåsan de senaste dagarna, förhoppningsvis betyder det att bebis har sjunkit ner lite till. Jag har också märkt att jag ibland nästan får ont i magen/livmodern när bebis rör på sig, han är ju ändå ganska stor nu och under de senaste kvällarna har det varit full fart i magen. När bebis trycker ut sig med både rumpa och ben känns det som att det blir "spänt" i magen och då gör det faktiskt lite ont. Annars är jag bara överlycklig så fort jag känner den lille där inne!

14 dagar över tiden idag, nu vill jag träffa bebis snart! :)

/Maria - iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!