måndag 30 maj 2011

BVC

Bråttom in på BVC eftersom vi skulle hinna byta blöja innan det var vår tur. Blöjan bytt och vi är på väg mot väntrummet då lägger William sin hittills största kräka över mig och sig själv. Min första tanke "panik det kommer rinna" sedan "var är Gustav? Just ja, på toa" sedan "han har ju skötväskan, skit också!". Springer in till skötrummet igen och börjar torka av oss. Gustav kommer och byter kläder på William och jag försöker torka av mig själv så gott det går. Sena in till BVC sköterskan som skrattade lite åt att hon kunde se "fartränderna" på mig från lillens kräkor. Lilleman har gått upp bra i vikt och växer bra. Hon testade även om han följer föremål med blicken vilket han gjorde väldigt bra, hon kikade även på hans rörelser som såg så fina ut. När vi gjort allt vi skulle sade hon till oss att hans kurva är så perfekt som den bara kan bli och att vi har en riktig liten guldklimp! :) Det gör en mamma och pappa lycklig! Det finns absolut inget att oroa sig för! :D

Reminder: måste alltid ha ett ombyte även till mig i skötväskan!

/Maria - iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!