torsdag 26 maj 2011

Napp?

Under graviditeten hörde man från alla möjliga håll att man inte ska börja använda napp förrän amningen är etablerad, alltså ska man vänta ungefär en månad. Detta gjorde att jag helt räknat bort nappen och hade inga som helst planer på att använda den i början. Mamma och Gustav fick mig att ändra mig, och när mamma stoppade in nappen i munnen på William kände jag att det var det bästa som hänt! :) Innan nappen ville han helst inte ligga för sig själv, men när han hade nappen i munnen låg han så snällt och tryggt och sög på den och jag och Gustav kunde äta middag tillsammans igen. Det här var 3 dagar efter förlossningen och vår bebis blev en mycket lugnare bebis, underbart! Vad gäller amningen så känns det snarare som att nappen varit en hjälp då han fått "träna på att suga". Den har absolut inte stört amningen, snarare förbättrat den.

Han använder inte nappen så ofta och vill ofta inte ha den när man erbjuder den, men ibland är han jättenöjd när han har den. Numer ligger han nöjd för sig själv även utan napp. Det är också superbra att kunna ge honom nappen när han bara vill ligga vid bröstet och snutta så mina tuttar får vila. :)


Jag säger Ja till napp! :)

/Maria - iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!