tisdag 18 oktober 2011

Åh du härliga sömn!

I natt sov William helt fantastiskt bra! Helt fantastiskt! Bättre än vad han någonsin sovit och det bästa på över 3 månader. Det var även den första kvällen som Gustav lade honom. Eftersom han äter gröt på kvällarna så klarar han sig utan att amma precis innan han ska sova, så då kan ju även Gustav lägga honom. Superbra! Och han såg så nöjd ut när han kom ner och hade lyckats! :) Nu äter William ungefär en halv portion gröt (enligt förpackningen) och man brukar se när han blivit mätt. Sedan håller han sig jättebra på det och han har inte haft ont i magen en endaste gång sedan han började smaka mat.

I alla fall. I natt sov han från kl. 20.15-6.30 utan att vakna en endaste gång! Sedan ammade han och somnade om till kl. 8.40, lite mer ammande i sängen och så somnade han om igen! Jag klev upp och hann greja lite för han vaknade inte förrän kl. 9.30. Han måste varit riktigt trött i natt!

Mamman då? Ja hon sov inget bättre fast bebisen sov. Jag vaknade kl. 02.00 och funderade över varför William inte väckt mig ännu, sedan vaknade jag igen kl.05.00 och fick lov att titta extra noga så han verkligen andades (jag är ju van att bli väckt var 3:e-4:e timme). Sedan kunde jag inte somna om på en timme eftersom mina tuttar som var SPRÄNGfyllda av mjölk gjorde så ont! Jag ville heller inte pumpa ur dem eftersom det känns som att det är bättre att mjölkproduktionen får gå ner lite igen när brösten vänjer sig vid att William inte äter så mycket under kvällen och natten.

Åh tänk om vi kan få honom att sova hela nätter nu snart, förstå vad utsövda vi alla skulle vara då! :)

/Nöjdochstoltmamma88

4 kommentarer:

  1. Åh vad skönt! Men känner igen det där med att man vaknar själv iallafall, man är liksom så inställd på det. Hoppas det håller i sig, och vad skönt att kunna turas om med läggningen.

    SvaraRadera
  2. Gud vad skönt!
    och du, om han fortsätter att sova så, så kommer du och din kropp att anpassa er. Det gjorde iaf jag när Elly började sova hela nätter (vilket hon har slutat med…). De första nätterna vaknade jag och undrade varför hon inte vaknade när hon "skulle" och tuttarna var sprängfyllda när hon väl vaknade, men efter några nätter sov jag lika gott som Elly och mjölken hade anpassat sig! Jag hoppas att Elly kommer att börja sova lika bra som hon gjorde förut snart.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att William kan komma hit och lära Emanuel att man ska sova så fint och inte vakna 6 ggr/natt och äta.. Haha duktiga killen!

    SvaraRadera
  4. Jos: Kroppen vänjer sig väl ganska snabbt med de olika tiderna och rutinerna, snart kanske den kan vänja sig vid att sluta vakna så ofta också! ;) natten efter var som väntat inte lika bra, men det är fortfarande bättre än vad det var förut!

    Fifi: Ja sömnen är värdefull! Och jag väntar bara på att kroppen ska vänja sig nu! Och så hoppas jag att hans bättre sovande håller i sig! :)

    Anna: Haha ja du, eftersom det bara var en natt så vet han säkert inte själv hur han gjorde! ;) när han fått rutin på det (om han får det snarare) kan han ha skola för Emanuel! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!