tisdag 18 oktober 2011

Säng

Vi har bestämt oss för att köpa en ny säng. Det behövs verkligen för att:
1. Den är för mjuk så Gustav får ont i ryggen.
2. Eftersom det är en madrass så ligger man inte så bra, man påverkas så mycket varje gång den andre rör sig.
3. (punkten med stort P) Det är en 140 cm säng. Det fungerade när vi var två. Men nu är vi tre och den tredje bara växer hela tiden, inte för att han alltid sover i vår säng eller ska göra det, men han kommer att vilja krypa ner mellan mamma och pappa då och då. Och vem vet, en vacker dag är vi kanske fyra!?

Vi behöver alltså en ny säng, en 180 helst! När vi var på Ikea sist provade vi några sängar. Vilken känsla! Vi ligger inte kloss emot varandra och så kunde vi ha en varsin madrass så jag får så mjukt som jag vill ha och Gustav lite hårdare. Efter vi gjort i ordning Williams rum och flyttat ut han säng från vårt rum, då, då ska vi skaffa oss en ny säng!! :)


/Maria - iphone

2 kommentarer:

  1. Vi köpte en 1.80-säng strax innan Elly föddes och wow, alltså! På Ikea köpte vi vår och den är så stor och skön och perfekt!

    SvaraRadera
  2. Jag kan tänka mig att det var en wow-upplevelse! Jag bara längtar tills det är vår tur! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!