lördag 1 oktober 2011

Bada i badkaret

Häromkvällen badade jag tillsammans med William i badkaret. Det var jätteroligt, tyckte vi båda! William njöt av det stora utrymmet som fanns mot att bada i badbaljan, men jag tror också han tyckte att det var roligt att mamma var med i badkaret. Han grejade och donade med både det ena och det andra.
Han försökte ta tvättlappen som ser ut som en groda, lika så hans grodbadleksak. Han satt i mitt knä och tittade men så lyfte han Upp ryggen och ålade sig ner så han låg på rygg i mitt knä. Där låg han och sprattlade med både ben och armar, gjorde sitt busflås och skrattade! Så lät jag honom flyta lite på mage (jag höll självklart upp honom), då sprattlade han med benen och så duttade han ner ansiktet i vattenytan och hade sedan upp huvudet igen samtidigt som han svalde. Slutligen så fick han sitta över mitt ena ben, men då ställde han sig upp med ett ben på varje sida om mitt och sprattlade sitt allra vildaste så det blev blött i hela badrummet! Haha!

Efteråt sa jag till Gustav att han måste prova bada med William! Jag misstänker också att William kommer tycka att det är väldigt roligt med babysim! :)


Bilden är från den första gången jag och William badade tillsammans. Då var han ju så liiiten! :)

/Maria - iphone

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt det låter! Låter som att han hade jättekul. Saknar badkar!!
    Hoppas ni har en fin dag idag! Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja det var allt bra roligt! Det är rätt skönt med badkar ibland. :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!