tisdag 25 oktober 2011

Det där med övergångsställen..

.. Har jag retat mig på idag. Varför kan folk inte bara följa reglerna? Då skulle ju allt gå så mycket lättare.

När jag var ute och gick med William i vagnen på förmiddagen och skulle gå över ett övergångsställe kom en stor skåpbil åkandes. Jag stannade till eftersom den inte visade minsta antydan till att bromsa in så att jag kunde gå över. Men istället för att bromsa in höjde han handen och vinkade tackande medan han körde förbi. Då blev jag sur. Jag stod knappast där för att släppa förbi honom. Jag stod stilla för att jag inte vågade skicka ut barnvagnen, eller mig själv för den delen, ut i vägen när jag inte visste om han tänkte stanna. Jag blängde i alla fall surt tillbaka, så där fick han!

Så när jag skulle åka hem från träningen ikväll så står en man vid ett övergångställe och jag bromsar in och stannar för att låta honom gå över. Men vad händer då? Jo då ställer han sig och vinkar att jag ska köra förbi. För det första så är det olagligt och för det andra så hade jag ju redan stannat, kan man inte bara gå över då? Annars hade han väl åtminstone kunnat vinkat medan jag fortfarande rullade!?

Varför kan inte folk bara hålla sig till det som gäller så man slipper bli så förvirrad!?

Och där fick jag utlopp för den "ilskan".. Hehe.

/Maria - iphone

2 kommentarer:

  1. Jag stör ihjäl mig på sånt när jag är ute! Jag har också varit med om att folk (män!) vinkar och tackar när de bara har kört förbi, trots att jag inte alls ville låta dem köra förbi! Och det är hur ofta som helst som bilister skiter i att stanna och jag önskar bara att de ska få böter!

    SvaraRadera
  2. Ja det vore bra om de fick lite böter så de lär sig hur det ska gå till! Man ställer sig ju knappast vid ett övergångsställe för att släppa förbi en bil liksom..

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!