torsdag 6 oktober 2011

Köttfärssås

Igår lagade jag köttfärssås för första gången i mitt liv. Vilket kan tyckas vara lite konstigt med tanke på att de flesta kan laga det och eftersom det är en sådan vanligt maträtt. Det är för övrigt en av mina favoriter! Men så igår kände jag att "hur svårt kan det vara?". Jag kan laga mat, massor av olika maträtter och jag kan improvisera. Det var precis vad jag gjorde. Improviserade. Lite hackande, lite stekande, lite kryddande och lite kokande och vips så stod maten på bordet. Och vet ni vad!? Det blev faktiskt riktigt gott! Den smakade inte alls som Gustavs fantastiska köttfärssås, utan den fick en egen smak, en "Köttfärssås a'la Mia" och lika god var den för det! :) Jag har liksom överlåtit köttfärssås lagandet åt Gustav eftersom han är så duktig på det. But no more!


Så, igår kände jag mig riktigt stolt!

/Maria - iphone

1 kommentar:

  1. Hihi, vad lustigt att du aldrig har lagat det förut!
    Det lär nog bli fler gånger de närmaste åren, för barn brukar vara förtjusta i köttfärssås har jag hört :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!