tisdag 25 oktober 2011

Tänder på väg?

Vi har en bebis här hemma som inte riktigt är sig själv. De senaste dagarna har han gnällt väldigt mycket, han gör liksom ett gnälljud. Han är inte så ledsen att han gråter, men han gnäller och visar att han inte alls är nöjd. Särskilt när han äter (förutom när han äter gröt eller ligger vid bröstet). Han är inte alls nöjd med att leka själv lika länge heller. Ibland får man inte alls lägga ner honom i babygymmet, då gråter han på en gång, och ibland går det ett tag i alla fall. Igår kändes han lite varm och tempen visade 37,6 grader, lite förhöjd alltså. Han är inte så att han stoppar allt i munnen, oftast kommer hans egen hand i vägen, men däremot så tuggar han på mig. På min haka, på min kind, på min arm. Ja då tuggar han så det gör riktigt ont till slut. Idag har han inte alls varit på något vidare humör och nu på eftermiddagen var han alldeles glansig på ögonen. Emellanåt är han såklart som sitt vanliga jag och skrattar och busar, men man ska helst roa honom hela tiden.

Det bästa jag kan komma på som kan hända är att tänderna är på väg, det skulle ju kunna vara rätt troligt. Det återstår att se, någonting händer i alla fall.

Jag och lille W har haft mys i soffan. Först sov han en halvtimme, så la jag honom bredvid mig eftersom jag var så trött. Så somnade han om bredvid mig och vi låg där i nästan en timme och mös och sov. När han vaknade till var han på bättre humör. En riktig buse! Nu har pappa kommit hem också så nu håller han på att skratta ihjäl sig åt honom! :)


/Maria - iphone

2 kommentarer:

  1. Det kan nog vara tänderna. Eller en utvecklingsfas, fast då borde han ju inte ha förhöjd temp… Nä, vi hoppas på tänder va? Och att de spricker igenom snarast!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag håller tummarna för tänder, och som du säger, att de spricker fram snart!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!