fredag 7 oktober 2011

Bullbak

Idag har jag och mamma tillsammans bakat bullar. Jag ville lära mig baka de bullar som mormor gjorde och som mamma alltid gjort när jag var liten. Det är lite extra mysigt att få föra vidare detta bullrecept och sätt att baka bullarna på. :)


Vi gjorde fyrdubbel sats för att få massor av bullar, det blev en gigantisk deg och runt 200 bullar (vi ska räkna sen)! :)


Kanelbullar..


.. och vaniljbullar!


Williams mormor visade honom att man kunde skriva hans namn i mjölet.


Nu ska det fikas!! :)

/Maria - iphone

3 kommentarer:

  1. Åh, det är ju så kul att baka bullar och ännu godare att äta dem!

    SvaraRadera
  2. Haha ja verkligen! Jag "råkade" smaka 5 st och har haft ont i magen hela kvällen! :)

    SvaraRadera
  3. Åh gudars vad gott! Längtar verkligen tills jag orkar baka igen =))
    Tack för dina fina kommentarer! De värmer!
    Kramar!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!