måndag 31 oktober 2011

Om att läcka bröstmjölk

När jag satt i soffan och ammade William här på kvällskvisten så fick jag en liten uppenbarelse om vilken mjölkkossa man är egentligen. Han släppte taget på brösten han ammade och det bara sprutade mjölk, en lång stråle. Så tog han äntligen tag igen så den läckan stoppades då jag tittar ner och ser den stora blöta fläcken på det andra bröstet. Det sprutade visst mjölk även ur det bröstet och jag som så lägligt hade skippat att använda ett amningsilägg..


/Maria - iphone

2 kommentarer:

  1. Ja, det är inte dåligt hur det kan sputa ibland! Ibland släpper Elly taget lite och när jag tittar på henne har hon mjölkdroppar i hela ansiktet och det sprutar rakt ut...

    SvaraRadera
  2. Haha ja det känner jag igen! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!