fredag 21 oktober 2011

Om matlådor och att vagga sig själv till sömns!

Det är underligt hur vi lyckas ha olika matlådor med liknande innehåll i frysen samtidigt. Först fanns där bara lådor med lasagne och pasta med köttfärssås. Nu finns där bara lådor med falukorv. Falukorv i ugn och korvstroganof. Jag vet inte riktigt hur vi lyckas. Det är ju inte så att vi bara lagar samma mat, utan det är det som blir till matlådor liksom. Lite enformigt kan det blir till slut.. ;)

Har nyss grejat med William i en timme innan jag lyckades få honom att somna. Han gjorde verkligen allt för att inte somna. Vet inte om han känner av att det är annorlunda, att det bara är jag och han hemma. För så brukar det inte vara på kvällen. Jag höll i alla fall på att sjunga och vagga mig själv till sömns medan han hade stoora ögon som stirrade på mig. Nu sover han och jag ska äta en matlåda (det var så jag kom in på det svamlet). Någon gång under kvällen kommer Gustav hem. Han är ute på bus även denna helg!

/Maria - iphone

4 kommentarer:

  1. Hihi, känner igen det där att man ibland är på väg att somna själv medan bebis kämpar på och håller sig vaken, tokiga ungar!

    SvaraRadera
  2. Sån där kan Elly bli ibland också, att hon bara vägrar att somna. Det kan vara så frustrerande!

    SvaraRadera
  3. Åh jag måste vagga Emanuel till sömns med. Han är såå envis. Fast att han är trött så bara SKA han inte sova!

    SvaraRadera
  4. Ja, annars kan han ligga och låta lääänge och väl för att inte somna. Det blir dock länge och längre mellanrum mellan lätena ända till det blir tyst! ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!