torsdag 3 november 2011

BVC

Det här dagen bara svischade förbi. Poff så var det mörkt och kväll!

Idag har vi varit på BVC för 6 månaderskontroll, läkarbesök och vaccination. Lilleplupp gick igenom besiktningen, allt var bra sa läkaren. Han väger numer 8,7 kg och är 70 cm lång. Han följde sin kurva så bra och den hade faktiskt börjat peka mer uppåt igen efter den så kallade "amningspuckeln", kanske beror det på att han äter mer vanligt mat nu också. Vaccineringen gick bra, han satt hos pappa den här gången. Medan de stack och sprutade in vaccinet var han helt tyst. Såg mest chockad ut. Så kom den riktigt ledsenläppen fram och han bara skrek. Pappa försökte trösta, när han inte blivit tyst på ett litet tag så höll jag fram händerna och frågade om han ville komma till mamma. Då slängde han sig med hela kroppen mot mig. Lille mysbubblan, ibland är det helt enkelt mamma som är bäst! Jag njuter för fulla muggar, en vacker dag får man väl ett "Neeej, jag villa ha pappa!" till svar när man ska trösta honom. ;)

Under kvällen har vi haft en riktigt trött och ledsen bebis här hemma. Antar att det är sen vaccinationen. Han har varit öm på låren där de stack honom så så fort man råkade nudda dem så började han nästan gråta. Han har helst bara velat ligga i min famn, suga på nappen och pilla med mitt hår. Mammas lilla hjärta. Nu sover han i alla fall gott i sin säng, sova är nog precis vad han behöver.

Nu: äggmacka och mys framför tvn med Gustav innan läggdags!

/Maria - iphone

4 kommentarer:

  1. Stackars liten, hoppas han sover gott i natt!
    Men vad bra att han fick ok-stämpel :)

    SvaraRadera
  2. Lillen då, inget kul med vaccinering! Hihi, ja passa på att njut av mammigheten, det kan svänga snabbt det där ;)

    SvaraRadera
  3. Mormors lille gullgroda.... stackare inge kul att gå till farbror doktorn.... Ja du Mia, passa på och njut så länge som det bara går, rätt va det är så låter det, "vill ha min pappa" eller kanske "vill ha min mormor" ;-) Puss på er godingar!

    SvaraRadera
  4. Fifi: Ja det var skönt, man är ju en sådan orolig mamma!

    Jos: Haha, jag man får passa på så länge det duger! ;)

    Mamma: Haha, såklart. "Jag vill ha min mormor!" ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!