söndag 20 november 2011

Jul-inspo




Hemma hos Gustavs mamma kikade jag igenom en riktig julkatalog. Massor av mysiga juliga inredningstips, julgodis och julklappar. Det började direkt klia i fingrarna. Jag vill julpynta!! Suget efter att julpynta har funnits ett tag, särskilt när julmarknaden närmade sig och julpysslet började åka fram. Men nu, nu orkar jag snart inte hålla mig längre. Så några hyacinter fick sig åtminstone en plats på köksbordet idag. Och under veckan ska det bli riktigt juligt hos oss.


För att få lite extra julkänsla när jag planterade hyacinterna så njöt jag av goda praliner med karamell och pepparkaksfyllning! Julen, kom till mig!! :)


Jag är en sådan som älskar när julpyntet åker fram, förväntningarna fram till julafton och julkänslan innan och under jul. Men efter jul, då är det ju liksom över och jag vill helst slänga ut julen på en gång. Så, då är det väl egentligen inte så dumt att göra jul lite tidigare, när man ändå tröttnar direkt när julafton och nyår är förbi?

/Maria - iphone

2 kommentarer:

  1. Hihi, så resonerar jag med ;)

    SvaraRadera
  2. Sån är jag med. Ska börja plocka fram ljusstakar o sånt på torsdag/fredag eftersom vi är borta i helgen.
    Älskar doften från hyacint. Kan dock inte ha det pga att sambon är allergisk =/

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!