onsdag 23 november 2011

Tandläkaren #2

Hemkommen från tandläkaren helt öm i hela munnen efter att hon tagit bort tandsten. Jag vill inte äta. Tänderna och tandköttet är så ömt att det känns som att tänderna ska lossna om jag börjar tugga på något. Jag tog även avtryck till en bettskena. Där går det 3-4000 kronor på en plastbit liksom, men jag behöver den. Jag gnisslar tänderna på nätterna så att jag väcker Gustav. Dessutom så har jag himla mycket huvudvärk, som faktiskt blev hjälpt av en bettskena. Den hade jag i ett par månader innan jag hittade den trasig bredvid sängen. Hur det gick till vet jag inte. Jag vet bara att jag varit utan i 3,5 år och att jag behöver en ny. Back to dreggling och inte kunna stänga muning igen, typ. (för jag dregglar aaaaaldrig redan nu. Hej, vakna upp och torka kinden varje morgon!)


Nu ska jag dricka lite vatten och göra mig redo att våga tugga på kycklingwoken Gustav lagar till lunch!

/Maria - iphone

2 kommentarer:

  1. Sura pengar, men om det hjälper så är det nog värt det!

    SvaraRadera
  2. Fifi: Ja vi får verkligen hoppas att den hjälper, annars kommer jag gråta blod över de där pengarna. (bara för att låta lite dramatisk sådär..)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!