tisdag 15 november 2011

Om att (nästan) somna vid maten

Idag fick William bara ihop strax över en timmes sovande under dagen. Detta på grund av att han vägrade somna under tiden vi var i salongen och i stället däckade av direkt jag startade bilen för att åka hem därifrån. Jag försökte få honom att somna innan klockan fem eftersom han verkade så trött, men han skrek så högt han bara kunde så fort han förstod att jag höll på att söva honom. Summan av kardemumman blev att William under kvällsgröten bara satt och stirrade ut i tomma intet. Efter att man hållit skeden framför hans mun i typ 10 sekunder hoppade han till och gapade. Vid ett par tillfällen började ögonlocken stängas och när man började prata med honom så hoppade han till innan han började gapa efter mer gröt. Älskade sötplupp! Han var åtminstone på gott humör och log emellan "vilopauserna".
En fördel var dock att nattningen gick rekordfort! Efter att vi läst saga och lagt honom i sängen där han började gråta så fort jag lämnade rummet, så tog jag upp honom i famnen och på två sekunder sussade han sött.
Jag var lite orolig innan jag la honom. Det finns liksom två scenarion som kunde hända.
1. Han somnar fort. Eller..
2. Han är övertrött och gör allt för att inte somna.
Till sin mammas förtjusning och lättnad valde han nummer 1. Tjohoo!!

/Maria - iphone

2 kommentarer:

  1. Tummen upp på den! Barn som väljer att somna fort är himla bra. :)

    SvaraRadera
  2. Lille tröttisen! Men vad skönt att han somnade så bra på kvällen, ibland tycker jag att nattningen kan bli jobbig om Elly har sovit för lite under dagen. Eller det var i alla fall så förut.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!