måndag 28 november 2011

Snön




Att dra upp rullgardinen och se snö är för mig lycka! Några timmar senare när solen lyser och gör att snön glittrar ger än mer lycka. Det får mig att minnas julen som liten. Då vi hade massor av snö och gjorde snögubbar och lyktor på julafton. Då vi var ute och lekte i timtal i alla snödrivor. Jag vill att William också ska få uppleva det, att snön hör ihop med julen. Därför hoppas jag att de kommande jularna ska bli vita. För då kan vi ut och bygga snögubbar med morot till näsa och stenar som knappar, bygga snögrottor och åka pulka tillsammans. Särskilt när hela familjen åker på utflykt någonstans i skogen, åker pulka, leker med hundarna, grillar korv och marshmallows samt dricker varmchoklad. Det är för mig det fina med vintern.

/Maria - iphone

4 kommentarer:

  1. Åh, nu längtar jag efter snön!

    SvaraRadera
  2. Fifi: ja! Men i morgon ska det vara 7 plusgrader, så den lilla snö vi har lär ju smälta bort..

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt det låter :) Jag håller också tummarna för snö!

    SvaraRadera
  4. Jos: Ja en vit jul vill vi ha! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!