fredag 11 november 2011

Ikea och barnmat

Idag blev det en tur till Ikea. Nya sängen är nu inköpt. Sängstomme och huvudgavel har vi med oss hem, men madrasser beställde vi från Kungssängen så de får vi levererade om 13 dagar. Åh vad jag längtar. Tänk er, en 180 säng. Åh vi kommer att kunna rulla runt i sängen sen! :) Det blev även lite shopping till Williams blivande rum, det ska bli så roligt att inreda där sen! :)


På Ikea åt vi lunch tillsammans lilla familjen, jättemysigt. Gustav tittade sig omkring, så tittade han på oss som satt och matade William och sa att "Nu är vi en riktig barnfamilj!". Lille W fick äta barnmat på burk för första gången, jag har alltid annars gjort hemgjord mat, förutom gröt. Så stor aptit och så mycket som han gapade när han åt det här har han aldrig gjort förr (förutom när han äter frukt eller gröt). Där fick man liksom. Haha. Men kampen är inte över, jag ska allt lyckas laga mat som lille W tycker om. Däremot ska vi börja inhandla lite barnmatsburkar, för det kan ju vara himla bra att ha ibland.
--------------------
Måste bara göra klart att W inte ratar allt jag lagat, jag kan laga goda puréer också. Liksom.

/Maria - iphone

2 kommentarer:

  1. En 180-säng är himmelskt, vårt bästa köp tror jag!

    Jag har hört om fler barn som har ätit burkmat med större aptit än hemlagad mat, så otacksamt ;) Elly får nog inte testa burkmat...

    SvaraRadera
  2. Vad härligt! :)

    Hehe ja, det kanske är bäst att låta bli helt! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!