lördag 26 november 2011

Pyjamas hela dagen

Nu har det varit mycket jul-pirr-snack här i bloggen, så här har vi något helt annat.
Idag har jag gått i pyjamas hela dagen, eller, jag hoppade mellan pyjamas och träningskläder, men direkt efter duschen var pyjamasen på igen. Jätteskönt, men det betyder ju också att jag inte lämnat huset (förutom när jag var i väg och tränade) på hela dagen. Världens dåligaste samvete har jag också, för äntligen hade vi en dag då himlen var blå. Aja baja på mig! William hade gillat att få komma ut. Han fick sig åtminstone ett bad tillsammans med sin pappa medan jag var iväg och tränade, det hade varit väldigt roligt!

Annars då? Lite bloggtorka som ni säkerligen märkt om ni läst hela vägen hit ner. Jag har lagat mat till William idag, Torsk med morot, ärtor, potatis och örtsås. Det blev faktiskt gott, tyckte till och med jag själv! Till efterrätt fick han också något nytt, Hallonmos. Är någon intresserade av recept så lägger jag gärna upp! Jag tar gärna emot tips också, så här i början känns det där med att laga barnmat som en hel djungel. Jag kan stolt tillägga att jag lagade den här maten utan att stöta på problem - och William tyckte om den. Win!





Nej, nu ska jag gå tillbaka till att lördagsmysa i min pyjamas tillsammans med bästaste sambon och bebisen. Ikväll bjuder Gustav på god mat också. Gilla lördag!

/Maria - iphone

3 kommentarer:

  1. Ibland behöver man pyjamasdagar helt enkelt!

    Du får hemskt gärna dela med dig av recept på lite allt möjligt, det är ju jättebra att få lite nya idéer! Jag kan varmt rekommendera frikadeller om ni inte har testat det, Elly tyckte i alla fall att det var väldigt gott!

    SvaraRadera
  2. Det är skönt att bara gå hemma och skrota emellanåt. Och bara för att solen lyser måste man ju inte tvinga ut sig själv, även fast jag vet känslan av att man borde passa på och som leder till dåligt samvete. Alltid dåligt samvete över nåt.. =)

    Härligt att du har en finfin lördag!

    SvaraRadera
  3. Fifi: då ska jag lägga upp recepten sen, inspiration behövs alltid!

    Lisa: Ja man är nog värd en pyjamasdag emellanåt!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!