lördag 17 december 2011

Första bissingen!

Idag kikade Williams första lilla risgryn fram. Tänk så länge jag väntat med spänning på detta. Det har verkar som att det kliat mycket i hans tänder på sista tiden, jag har även lagt märke till att han dreglat mer. Så fort jag sett något sådant har jag påpekat till G att "nu kanske han ska få en tand", varpå han svarar "Men det har du ju sagt sen han var 3 månader" eller "Det tror du alltid". Men den här gången var det dags! Här på kvällen tänkte jag att jag kan ju känna efter i alla fall, och jag blev alldeles pirrig i kroppen när jag kände den lilla tanden och ropade lyriskt efter G. Så sött med små risgryn!

/Maria - iphone

7 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt!
    Risgrynen är ju så söta!

    SvaraRadera
  2. ja alltså visst är det så supergulligt med de där små vita minitänderna :) henry har två i underkäken och nu börjar de synas när han ler ibland, dör lite av gullighet då :)

    SvaraRadera
  3. haha, låter som här - jag trodde första tanden var på g för flera månader sen (än har den inte dykt upp dock). men det är lite speciellt när den väl kommer :)

    SvaraRadera
  4. Haha ja jag är likadan. Har senaste veckan tjatat om att jag tror det är tänder på gång och känt efter, men nej ingen tand än. Med tanke på att K fick sitt första gryn vid 3 månader så är det ju ingen omöjlighet. Dock hoppas jag nästan det dröjer åtminstone en månad till, jag menar, hans tandlösa leende är ju så förfärligt gulligt som det är och tiden går ju som bekant väldigt fort ändå. :)

    SvaraRadera
  5. Fifi & Killmamman: Ja helt galet sött, dock har den lilla inte kommit upp så långt ännu. :)

    Jos & Lisa: skönt att man inte är ensam, Gustav tyckte jag var helt knäpp med det där! Men det är ju så stort!!

    SvaraRadera
  6. Åh häftigt!!
    Här är det också på g, man ser att det har spruckit igenom men det där risgrynet ser man inte än riktigt :)

    SvaraRadera
  7. Frida: Ja det känns verkligen jättestort! W har bara ett väldigt litet risgryn än så länge! ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!