fredag 9 december 2011

Vad har vi egentligen gjort idag?

Vi låg skavföttes i soffan och tittade på en ny serie, då avsnittet tog slut och G tittade på mig och sa att vi inte fick så mycket gjort idag. Vi funderade, vi hade ju målat ett varv i Ws rum och varit och storhandlat. Så tänkte jag efter lite till, för jag tyckte minsann att jag haft mycket för mig mellan lekstunderna med W på golvet. Jo jag hade ju skottat, flyttat undan utemöbler, tvättat, diskat, lagat middag och såklart annat småplock man fixar med under dagarna. G svarade med ett "Du har varit jätteduktig" samtidigt som han mumlade något om att han suttit vid datorn och surat över något spel han inte fått igång.

Ibland är det sådana dagar, men andra är det jag som inte vill göra någonting då han fixar och donar med allt. Det mest konstiga är egentligen att man måste tänka efter jämt; "Vad har jag gjort idag?". Borde man inte bara veta det? :)


/Maria - iphone

2 kommentarer:

  1. Även om man inte har städat/målat/storhandlat/bakat så har man ju ändå tagit hand om ett barn och det är inte så bara det heller! Mvh Latmask -82

    SvaraRadera
  2. Fifi: Så sant! Det är inte så bara det heller! Det ska jag komma ihåg att tänka på nästa gång jag får dåligt samvete för att jag inte fått något gjort!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!