torsdag 15 december 2011

Öppna förskolan

Idag ska vi prova på öppna förskolan som ligger vid kyrkan där W döptes. Där vi gick på öppna förskolan förut slutade vi efter ett par gånger. W tyckte det var jättekul, men det gjorde inte jag. Jag kände ingen medan alla andra kände någon som gick där. Jag var helt själv och fast jag försökte så blev man liksom inte inbjuden att sitta vid något bord vid fikat till exempel. De pratade med W men inte med mig. De enda som gav mig någon uppmärksamhet var ledarna. Och jag är inte sådan att jag inte pratar med folk, men hur mycket ska man behöva försöka liksom? Så det blev helt enkel inte kul. Det verkar som att om man ska gå dit så ska helst någon annan man känner också gå.

Så, nu gör vi ett nytt försök vid församlingshemmet och så hoppas vi på att det blir roligt för både mig och W!


/Maria - iphone

3 kommentarer:

  1. Nä, det är verkligen inte kul att komma till ett nytt ställe där alla känner varandra och dessutom inte verkar villiga att släppa in en. Jag är ganska blyg inför nya människor, så om jag ska ta kontakt vill det till att jag känner att folk vill prata med mig.

    Hoppas ni får roligt idag! Vi har varit på ÖF i kyrkan här i närheten och det har varit toppen där!

    SvaraRadera
  2. Fifi: Nej det är inte alls kul, man vill ju få känna sig lite välkommen i alla fall. Jag hoppas att det blir roligare vid kyrkan!

    SvaraRadera
  3. Känner igen det där du skriver, massa mammor som sitter i små grupper och själv är man ensam, känner ingen. Folk som pratar med Vide men inte med mig, knappt kollar... Känns konstigt! Fast VI känner varandra, kanske ska göra ett försök ihop någon gång? :) Även om våra pojkar är i olika ålder förstås.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!