fredag 28 januari 2011

En bebis!!



Åh, glömde berätta. I går när jag var så nere och hade sådan huvudvärk överraskade Gustav mig med en bukett aprikos-rosa tulpaner när han kom hem från skolan! Är han inte underbar så säg! Dom sitter i vår fina ittala vas och ger vårkänslor tillsammans med solen som lyser ute. =)

Hemkommen från VFU:n, intervjuerna gick bra men vissa lärare sprang och gömde sig i hopp om att slippa bli intervjuade! Sicka fegisar de är de dära. :P Jag fick i alla fall mina tre intervjuer som jag nu på eftermiddagen får roa mig med att sammanställa. Hade inte alls någon lust att åka dit i går kväll, men det är allt bra mysigt att träffa barnen ett tag! Det är så roligt att de känner igen mig fast det är så sällan jag är där, i och för sig har jag varit där av och till i 2,5 år nu. =)

Direkt jag kom innanför dörren:
Flicka: -Vet du? Jag har blivit storkusin!
Maria: -Har du blivit stor kusin, vad roligt!
Flicka: -Ja, här kan du läsa vad hon heter. (Visar en lapp i handen, där hon skrivit själv med bokstäver vända åt olika håll)
Maria: - .... det var ett fint namn!
Flicka: -Jaa! (Springer leende iväg)

Det bjöds på fredagsfika:
Pojke till lärare: -Tog du den stora biten?
Lärare: -Nej, den fick Maria. (eftersom hon skyndade sig och tog den lilla innan mig och sa att jag äter ju för två nu :P)
Maria: -Ja, det var jag som fick den stora biten.
Pojke till lärare: -Bara för att hon är tjockare än du?
Lärare: -Vet du varför hon är tjockare än mig?
Pojke: -Hon har ätit mycket mat?
Lärare: -Vet du vad hon har i magen?
Pojke: -En bebis!!
Lärare: -Ja, det har hon!
Pojke till lärare: -Du har redan fött ut din bebis...

Vilka charmtroll de där de små! =)

Just det, det var härligt att det första man hörde när man kom till förskolan var att "nu går det magsjuka här igen, det var det tredje barnet".. Aaah! Hoppas, hoppas jag inte blir smittad!

Dags för lunch och tupplur!

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!