onsdag 26 januari 2011

Tårar i solens sken

Förmiddagen idag har varit bra. Har kollat över första delkursens pluggande och känner mig mycket lugnare, har nog börjat få grepp om situationen nu. Skrev en loggbok för föreläsningen igår, eftersom vi ska skriva loggbok om allt! Och ringde min VFU och försökte få en passande tid att komma dit och göra intervjuer. Tycker det är jättedumt att man på tisdagen får veta att under denna vecka ska ni göra tre intervjuer, blev jätteknasigt för min VFU att hitta tid för mig, och jag har ingen annanstans att vända mig heller. Min handledare skulle ringa upp mig senare och förhoppningsvis ordnar det sig. Har även fått en del tvättande gjort och förhoppningsvis hinner den svarta tröjan torka innan i kväll då jag ska och hjälpa mamma på ett "Kvällsmys", man kan säga att det är en form av tjejafton med make up och kläder osv, mamma är där med sin skönhetssalong ---> http://annelishudmakeup.se =) Tacka vet jag torkskåp!

Efter lunchen tog jag en härlig promenad i solens sken. Det var helt underbart ute, gick förbi ett träd med ett fågelbo där det kvittrade för fullt! Har haft någon form av stresskänsla i kroppen hela dagen idag och jag vet inte varför, har gjort mitt bästa för att slappna av, men, stressen den fanns kvar ändå. Under promenaden började äntligen stressen släppa och jag gick där och funderade över allt och inget så helt plötsligt fick jag världens ledsamhetskänslor över mig. Ögonen tårades och jag ville bara gråta, så fortsatte det resten av promenaden och när jag väl kom in satte jag mig ner i soffan och bara grät, önskade så mycket att Gustav varit hemma och kunnat trösta mig. Jag vet inte riktigt vad som hände.. Känner mig fortfarande ledsen, kanske behövde jag gråta av mig eller var det något som hände när jag äntligen släppte stressen?

Nu ska jag i alla fall leta fram något att äta till mellanmål och fortsätta längta efter Gustav!

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!