söndag 9 januari 2011

Ett alldeles eget recept!

Den här pluggdagen blev inte riktigt vad jag hade tänkt mig, jag hittade på massor av ursäkter till att inte behöva göra det. Men närmare två A4 har jag slängt ihop så det är faktiskt inte mycket kvar på fältstudien att ta tag i efter salstentan, för att från och med i morgon lägger jag allt fokus på den. Jag kan inte förstå vad jag verkligen inte vill göra salstentan, jag vill inget mera matte nu, jag vill börja nästa kurs för då känns det som jag kommer ännu ett steg närmare bebis. I mitt huvud existerar bara bebis, galet! =)

Till middag blev det bakad potatis, vilket var jättelängesedan vi åt. Gott blev det och jag improviserade ihop en röra till =)

Kall röra till bakad potatis:

3 dl gräddfil
1 pkt bacon
1 liten kycklingfilé
1 msk tomatpuré
1 rödlök
1 liten burk majs
1 vitlöksklyfta
riven ost
salt och peppar
persilja

Jag klippte baconet i småbitar och knaperstekte dem, skar även kycklingen i småbitar och stekte. Blandade sedan ihop alla ingredienser till en röra och mumsigt blev det faktiskt! =)

Det är inte ofta jag hittar på ett eget recept, så när det väl händer får jag passa på att lägga ut det! ;)

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!