tisdag 25 januari 2011

v.28+0


Ännu en vecka av graviditeten har gått, går nu in i vecka 29. Idag är det dags för barnmorskebesök, får se om Gustav ska försöka spela in bebisens hjärtljud så vi kan lyssna om och om igen sen. Det är väl det underbaraste ljudet som finns! =)

Det står att bebisen är ca. 38 cm lång från huvud till häl och väger mellan 1-1,4 kg i den här veckan. Det börjar ju faktiskt bli en riktig bebis där inne, det är så häftigt! =)

I morse mådde jag så otroligt illa. Efter duschen och påklädningen skulle jag köra Gustav till skolan för att få med mig bilen hem eftersom jag börjar senare. Men jag blev alldeles kräkfärdig och skakig och svag i kroppen. Läste att barnet nu kan trycka mot kroppspulsådern vilket gör att man kan känna yrsel och illamående, kanske är det det som händer? Får fråga barnmorskan idag helt enkelt! Idag blir första gången vi får komma till det nya stället vid arenan, verkar som det ska vara väldigt fint där. =) Har känt av att jag blivit öm i nedre revbenen, igår kväll gjorde det riktigt ont faktiskt. Vet inte om det beror på livmoderns storlek eller om bebisen kommit åt att sparka mot dem.

Dags att göra sig i ordning så kommer snälla lillebror och kör in mig till skolan!

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!