måndag 10 januari 2011

Uppe med tuppen!



6.45 plingade det till i Gustavs mobil, sms från studiegruppen. Båda två vaknade och försökte somna om, vi hade ju faktiskt planerat att sova till 8.30 i alla fall. Men, somna om det gick inte och min mage började kurra så underbara Gustav gick ned och gjorde i ordning frukost åt mig. Här sitter jag just nu och bara väntar på att bli serverad, vilken lyx jag har!


Igår kväll började vi titta vad vi ska köpa på IKEA på lördag när vi ska dit, saker till bebisen, till spjälsängen och skötplatsen. Men vi började också titta på hallmöbler, och ho och bänkskiva till det är dags att göra i ordning tvättstugan. Jag blev sur under tiden när inte Gustav förstod vad jag menade eller när IKEAs hemsida för femtioelfte gången krånglade när man försökte söka på något. Det är inte lätt med dessa graviditetshormoner, det går så fort att jag själv knappt hänger med och vet varför jag blir så grinig. Tidigare i graviditeten hade jag lätt för tårar, var det något romantiskt, lyckligt eller sorgligt på TV började jag grina direkt. Nu är det snarare att jag är så lätt irriterad, det behövs verkligen ingenting och ibland vet jag inte ens vad det egentligen är för fel. Aja, när det var dags att sova kunde jag inte, då helt plötsligt var jag bara pirrig och förväntansfull inför att få komma ett steg till i vår renovering här hemma, att få göra klart! Hormoner :P

/Maria

3 kommentarer:

  1. Hej Wilda/Johanna fårn MB.. Jag närmar mig också tvåsiffrigt.. :) Vi ska ha den 23 april..

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad roligt! Det känns som att nedräkningen börjar då =)

    SvaraRadera
  3. Inte lätt när man är gravid, mycket som händer i kroppen... Tur du har en sambo med bra tålamod ;-)
    Längtar efter bebisen jag också, vill att det är april nuuuuu.....
    Kramar <3

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!