tisdag 25 januari 2011

Kursstart

Första dagen på nya kursen och jag känner mig mer förvirrad än någonsin! Jag satt där bredvid Lisa och det kändes som att båda två fick mer och mer panik. Måste ta en titt på allt igen och försöka bena ut allting så att jag kan ta en sak i taget. För just nu känns det kaotiskt! Kanske slå en pling till Lisa också som var kvar längre och kanske fick lite mer information (fick lov att gå tidigare för barnmorskebesök). Det ska nog ordna sig, bara jag tar en sak i taget och inte stressar upp mig för mycket. För stress är ju inte bra för lillen i magen. Fy vad ont jag fick i nedre delen av ryggen när vi satt och lyssnade på föreläsning och information om kursen, får nog faktiskt lov att ta med en liten kudde om det här ska gå.

Har varit in till stan och snabbt köpt lite sytråd också, så nu kan jag sy sängkläderna till spjälsängen! =) Får se om jag orkar med det idag, är just nu helt död och vill bara sooova! Vilket är precis vad jag ska göra nu, ska blunda en halvtimme medan Gustav lagar sin supermumsiga lasagne till oss. =)

Dumma biblioteket som "tappar bort" de böcker jag vill låna... (Behövde klaga lite) :P

/Maria

3 kommentarer:

  1. Stressa verkligen inte upp dig över denna kursen :) Har ni Ann-Kristin som kursansvarig? Kursen är som sagt lite förvirrande, men du kommer att klara den galant, hoppas att kroppen din orkar med också :)

    SvaraRadera
  2. Ska låta bli, men det lät så mycket nu och rörigt så man blev ju alldeles förvirrad! Vi har Gun-Marie Wetso som kursansvarig och någon Carina tror jag det var som seminarieledare. Ja jag hoppas också att jag orkar, ibland blir man rätt sugen på att skippa alltihopa, men jag måste ju ha något att leva på också! :P

    SvaraRadera
  3. förstår dig! Ja just ja, Gun-Marie var kursansvarig. Hoppas att Carina är bättre än Ann-Kristin, som var jätteförvirrad när vi läste.
    Kämpa på, en halv termin går jättefort ska du se och sen så får du vara hemma och mysa med Gustav & så småningom bebis också :D

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!