lördag 8 januari 2011

Bebislängtan

Sitter och smuttar på en banan -och jordgubbs smoothie Gustav mixat ihop till mig och myser medan bebis sparkar i magen. Idag är jag i v. 25+4 och sparkarna blir fler och tydligare för varje dag, jag kan riktigt känna hur han möblerar om där inne! =)

Lördag i dag och vi ska äta god middag med fläskfilé, klyftpotatis och massor av sallad och kika på Änglagård - andra sommaren. Under juldagen var vi på bio med Mamma och Pappa och såg 3:an vilket gjorde att vi behövde en liten uppfräschning av minnet. Foglossningen har bråkat sedan jag vaknade i morse, tror jag ska dö ibland när jag hostar eller nyser och det bara hugger till över blygdbenet. När vi var förbi en sväng hos Mamma tidigare för att sno lite kompostpåsar fick jag riktigt ont i svanskotan också. Besvärliga foglossning säger jag bara!


Vi är beräknade till den 19 april och som vi längtar! Barnvagn köpte vi på blocket här om veckan, det blev en mörkblå och ljusblå emmaljunga med några år på nacken, men den var riktigt fin och inte alls dyr. När snön singlar ned utanför fönstret blir jag nästan arg, det ska sluta snöa och börja töa för jag vill ha vår och april nu! =) Men i nästa andetag tänker jag på allt vi behöver göra här i huset och förbereda innan bebis kommer och då är det ganska bra om han håller sig inne ett tag till!

Allt är så spännande!!

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!