måndag 31 januari 2011

Sömnlöst..

Jag har sovit så konstigt i natt! Pluggade till kl. 12 och slocknade direkt. Sedan någon gång efter det så blev det strömavbrott så när Gustav fortfarande satt uppe och tentapluggade bara dog allt helt plötsligt. Visade sig att det var kolsvart i hela kvarteret. Så han lade sig också, men jag sov jättekonstigt och vaknade till hela tiden. Så kom strömmen på igen och jag kunde slappna av och sluta tänka på den fulla frysen som skulle börja läcka vatten på vårat nya fina golv nere i köket. :P Dock vaknar jag fortfarande varje gång jag vänder på mig. Kl. 6 ringde Gustavs klocka och han gick upp och jag vaknade till, vid 6.30 var det lika bra att kliva upp, jag kunde ändå inte somna om. Sitter här nu, helt tät i näsan, konstigt trött och huvudvärk. Får hoppas detta blir en bra dag ändå och att jag inte somnar i skolan! ;) Antar att detta är en bra träning inför bebis kommer! :P

Bebis är så rolig förresten, har märkt att han på sista tiden börjat sparka och buffa på de ställen på magen där något ligger emot. Igår när jag läste och hade boken som stöd på magen började den helt plötsligt åka upp och ned, om och om igen. Kunde inte låta bli att ligga och fnissa för mig själv. :P Sedan när jag skulle sova och lade mig på sidan med ena handen som stöd på magen, ja då började det buffas precis där. Kanske bebis som sa "God natt, Mamma!". :D

/Maria

1 kommentar:

  1. Jag kommer ihåg första gången som jag satt och läste med en bok i knät och boken plötsligt guppade upp och ner, det är ju så underbart! Och när det blir trängre och trängre i magen så känner man hela rumpan eller ryggen trycka utåt och det blir alldeles hårt. Det är så underbart ju! Passa på och njut nu Maria!! :D

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!