fredag 14 januari 2011

Dagen D


God morgon alla! Efter en skön sovmorgon till 9.20 var det dags för frukost och så kom pirret i magen igång. Det är tenta idag! Första gången jag överhuvudtaget skriver en salstenta så bara det gör det mer nervöst. Annars har vi bara haft hemtentor, redovisningar, oppositioner och en muntlig tenta. Det här är ju något annat..

Usch, mitt i natten vaknade jag av en hemsk dröm. Jag har drömt väldigt mycket konstigt sedan jag blev gravid, men det här var riktigt hemskt! Det var i princip dags för förlossing i drömmen och jag fick träna på hur man skulle använda en nappflaska (ja, det är alltid mystiska saker med i drömmar :P), och sen så skulle jag göra ett ultraljud och bebisen därinne levde inte. Platsen där hjärtat sitter var liksom bara ett svart hål på bilden. Fy tusan! I drömmen började jag grina hysteriskt och så vaknade jag, vände mig mot Gustav och kramade honom. Så började bebis sparka i magen och jag kunde slappna av och somna igen. =)

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!