torsdag 13 januari 2011

"God natt snack"

När jag lagt mig i sängen igår och Gustav kom in för att säga godnatt var det fart på bebisen. Gustav lade huvudet mot min mage i ett tappert försök att höra bebisens hjärtljud. Man kan tydligen göra det om man lägger örat på exakt rätt ställe. Men inte hittade han några hjärtljud, däremot var det någon därinne som körde igång ordentligt och bökade runt och sparkade. Han övade nog hoppsparkar, var Gustavs teori. =) Sedan tittade vi på magen ett tag och såg hur den hoppade runt och rörde på sig. Mys! Man kan inte sluta le!

Sedan gick Gustav ner ett tag och när han kom tillbaka till sängen hade jag fortfarande inte somnat, efter han lagt sig tillrätta sa han..

G: "Sov nu!" Lite halvkaxigt sådär.
M: "Det där kommer varken fungera på mig eller bebisen." Bara för att vara kaxig tillbaka.
G: "Vad då?"
M: "Det är ju som att säga Bajsa nu!"
G: "Som om att man skulle säga det..?" Verkar lite fundersam över vad jag håller på med.
M: "Nej, men det är lika svårt att gör på kommando"
G: "Det går väl?"
M: "Jag kan då inte bajsa om jag inte är bajsnödig"
G: " Men, ååh.." Suckar och vänder på sig.
M: Fnissar lite över tanken på vilken mystisk diskussion vi nyss haft. ;)

Japp, det var igårkvällens god natt snack här hemma ;)

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!