söndag 23 januari 2011

Fluffa till chokladen!?

Sitter här och lyssnar på "magmusik" tillsammans med magen och bebis och blir så trött att jag nästan bara sitter och stirrar på skärmen! Det var jätteskönt att simma, men jag märker att jag får vara försiktig med att inte ta i alldeles för mycket, speciellt innan jag simmat någon-några längder för jag tror att jag får lite sammandragningar då. Jag vet inte om det är sammandragningar men det känns som att nedre delen av livmodern drar ihop sig eller hårdnar, gör inte ont utan känns mest lite konstigt eller obehagligt. Det brukar bara hålla i ett par sekunder (så lång tid det tar för mig att sänka tempot). Detta började för 1-2 veckor sen tror jag, och det händer bara någon enstaka gång, när jag simmar, går för fort eller är jättekissnödig och ska sätta mig på toalettstolen. Jag får prata med barnmorskan om detta på tisdag när vi ska dit få se vad det kan vara. Jag längtar så mycket till nästa besök, då får vi höra hjärtat för tredje gången och mäta magen för andra gången. =) Mys!


Efter simningen kikade vi förbi curlingbanan där Gustavs pappa spelade, dessvärre kunde han inte gå ifrån och prata något med oss eftersom de var mitt uppe i en match. Sedan ned till biblioteket och hämta massor av böcker till kommande kursen, för i morgon är det pluggdags igen! Och så lite matshopping, vi hittade sådant marschmallowfluff (stavning?) som vi fick äta på en supergod tårta förut så vi tänkte att vi måste testa. Inte vidare nyttigt, men mumsigt! =) Jag ska göra mig en stor kopp varmchoklad och prova lägga lite fluff i! Återstår att se hur det blir... :P

/Maria

2 kommentarer:

  1. Såg att vi ska ha bebis med bara två dagar mellanrum, roligt :) Får följa dig och se hur du har det under tiden fram till april :)

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt! Nu måste jag kika in på din blogg också =)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!