lördag 29 januari 2011

Sängkläder till spjälsängen

Har en riktig "depp"dag idag, känner för att hitta på något men Gustav han tentapluggar och mamma hon är borta. Hade varit mys med en fika på stan, men inte lika mysigt själv. Jag ska göra go'fika hemma istället! Ska baka en sockerkaka och göra mig en "hemmalatte". =)

En promenad har vi i alla fall varit ute på så man fick känna av solen och den faktiskt varma luften. Låg i soffan i morse och såg magen guppa upp och ned, mysbebis där inne. =)

Sen så har jag sytt klart sängkläderna till spjälsängen! Resultatet blev så här:









Kudde och täcke.







Täckets framsida har en grön kant upptill som sitter ihop med baksidan.








Täckets nederkant, där man trär in täcket sedan.






Kuddens framsida, kudden har "vingar" på sidorna.







Kuddens baksida, där man trär in kudden sedan.









Färgen på bilderna blev lite missvisande och olika på de olika bilderna. Men det tyg jag använt är ett grön/vit/brun randigt påslakan och ett grönt lakan. Nya sängkläder utan en massa kostnader, inte alls dumt! =) Jag får ta någon bild sedan också, när vi bäddat i spjälsängen. =)

/Maria

3 kommentarer:

  1. Åh vilka fina! Och du, det känns helt underbart med våran lilla gosse. Man längtar och längtar i 9 underbara månader och nu när han är här så kan man inte sluta titta på honom eller pussa på honom. Det är helt underbart! :) Det tar all ens tid men det gör då rakt ingenting. Men du jag blev lite nyfiken, vet ni att det blir en pojk eller skriver du han för att det bara blir så? :) Vore roligt om du ville ses sen när den lille kommit (eller innan),jag känner ingen i Falun som har bebis och vi har inte fått någon mammagrupp heller.. Kram.

    SvaraRadera
  2. Nästa gång du har tråkigt så tar jag gärna en fika på stan med dig om du vill :) Kram

    SvaraRadera
  3. Vad roligt Carin! Det ska jag komma ihåg :) Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!