fredag 14 januari 2011

Jag gjorde det!

Sitter helt utmattad i soffan och stirrar på skärmen, i 4 timmar satt jag och skrev tenta! Men det känns superskönt nu, det gick faktiskt bra! Jag känner mig faktiskt helt säker på att jag får godkänt! Annars vet jag inte vad jag gjort för fel som jag missat ;) Tre av uppgifterna var sådant jag själv tycker jag blivit bra på nu när jag pluggat de senaste dagarna och den andra uppgiften behövde jag bara tänka till lite på, när polletten ramlat ned gick det av en väldigt fart! =) Jag kan då helt klart säga att de senaste dagarnas plugg var värt det! Nu är det bara att vänta ivrigt på resultatet..

Innan tentan gick jag igenom ännu en tenta hemma och blev galet frustrerad eftersom jag var så stressad och nervös att jag inte kunde tänka klart, men när jag väl satt där i salen så gick det bra helt enkelt! Har hört så mycket om många som får göra flera omtentor på matten så det är vad jag hade förväntat mig, men jag tror faktiskt att jag fixade det här! =)Nu är det bara det sista på fältstudien kvar att skriva och redovisning av den på tisdag så är jag klar med matten!! :D

Bebis levde om i magen under tentan, jag fick ju nästan lust att hellre lägga mig i en soffa och titta på magen än att sitta där och skriva ;)Foglossningen gör mig galen, mitt på blygdbenet bara skär det hela tiden när jag går och ja, rör på mig. När jag sitter och ska ändra ställning på benen skär det lika mycket. Ska det fortsätta såhär vet jag inte var jag hamnar i slutändan..


När vi kom hem hade Gustav köpt en jättefin bukett tulpaner åt mig, med vita och röda tulpaner, 20 st! Underbara älskade karl! :D
Dom ska jag fota imorgon när det är ljust ;)

/Maria

3 kommentarer:

  1. Tycker du är duktig som kan fokusera på matten, trots en liten i magen och en förbannad foglossning. Håller tummarna att tentan gick bra för dig (oss)!

    Och äntligen fick jag känna på magen (det där lät ju skumt, men du fattar vad jag menar...) och du fick se hur jag bor!

    Vi ses på tisdag!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Trevlig helg glömde jag att säga, så jag gör det nu istället! Trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  3. Tack Moa! =) Det värmer verkligen, för jag måste erkänna att det faktiskt är tyngre att plugga nu än förr, både på grund av trötthet och ork men även för att tankarna är någon helt annanstans och motivationen noll. Ja, jag håller verkligen tummarna för oss! Hur kändes det när du skrev den då? =)

    Trevlig helg till dig med och vi ses på tisdag! =)
    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!