söndag 23 januari 2011

Tvätta vagn och filmmysa

Har haft en riktig lugn söndagskväll, först somnade jag i soffan i väntan på att mamma skulle kika förbi på vägen hem från Sthlm. Hon skulle så klart komma hit och kika på våra tapeter och hon tyckte de var så himla fina! =) Sedan har jag plockat bort tyget från vagnen och tvättat så det känns fräschare, allt fick jag bort förutom sufletten, men jag vet inte ens om den går att ta av? Så den tänkte vi tvätta på plats. Även korgen som är av tyg har jag plockat isär, men den får åka i en egen maskin imorgon. Sedan ska vagnen torkas av ordentligt och sufletten impregneras och allting plockas ihop igen, sedan är den redo för bebis! =) Känns så mysigt när mer och mer blir förberett. =)


Nu på kvällen har jag bara legat och myst för mig själv i soffan och kikat på "My sisters keeper". Jättefin film, och såklart grät man en skvätt emellanåt. Var med en sådan fin sång i filmen också: Feels like home to me med Chantal Kreviazuk, vacker låt! Bebis började sparka och böka runt under filmen och medan jag satt där med tårar som brände bakom ögonen fällde jag även några tårar för den lycka jag känner av att vara gravid, av att ha våran lilla bebis i magen. Och såklart för hur mycket jag längtar efter honom. Underbart är det! =)

Nu ska jag gå upp till Gustav och trängas i datarummet för nu är det läggdags! =) Natti!

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!