tisdag 11 januari 2011

Tentapanik!

Usch ja, satte igång med matten nu på eftermiddagen. Jag får väl skylla mig själv som börjar så sent med "tentaträningen", jag har inte alls kikat på några gamla tentor tidigare eftersom jag inte velat stressa upp mig själv. I alla fall så satte jag igång idag med första tentan och jag hade glömt massor och det var riktigt svårt tyckte jag.. Dessutom kom en massa begrepp upp som vi aldrig har pratat om eller räknat tidigare i kursen, vilket de har sagt att det inte ska göra på tentan. Lyckades räkna ut talen till slut, men jag hoppas man inte får några sådana överraskningar på tentan sen. Då kommer det bli stopp i skallen! :P

Satt och fick mer och mer panik över att jag inte förstod hur jag skulle tänka, sen ropade jag på Gustav och han hjälpte mig att räkna ut och förstå det sista. Kändes mycket bättre! Men den hjälpen får jag ju inte på den riktiga tentan sen. :P Ska bli bra att gå på räkneövning och räkna med Moa imorgon! =)




Nej, nu har jag druckit en smoothie och samlat kraft för att ge mig på tenta nr.2.....




/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!