tisdag 18 januari 2011

Kvällen

Den här dagen gick fort! Hade mysigt besök av mamma här då vi åt goda smörgåsar och drack smoothie. =) Gustav blev klippt och fick slippa det han kallade "hockeyfrilla", så nu är han korthårig och nöjd. =) Mamma var så nyfiken och ville titta på det vi köpte till bebis på IKEA, vilket egentligen inte var så mycket att se då allt fortfarande ligger i sina förpackningar och väntar på att spjälsängen ska bli ihop monterad. Vad jag längtar till vi kan packa upp den! Efter mammas besök började jag kika lite på nästa kurs och reserverade en massa böcker på biblioteket så jag har all den "härliga" kurslitteraturen som ska läsas framöver... Vi ska bara vara i skolan på måndagar och tisdagar och resten är hemstudier, det känns skönt! Förhoppningsvis blir det en rolig kurs utan en massa onödig stress.

Tänk att det är den sista kursen jag läser innan bebis kommer, och det är ju bara en 15hp kurs, det känns att det faktiskt börjar närma sig bebisdags så smått! =)


Sedan har vi ätit mumsig mat, Tortillas med kyckling och massor av sallad. Testade att ha matlagningsyoghurt istället för gräddfil och det visade sig fungera lika bra. =) Vi myste även i soffan och kikade på film, vad den heter kommer jag inte ihåg, en tågfilm var det! Bebis var med under filmen och bökade runt i magen, Gustav fick känna massor av bök och sparkar. =) Nu tentapluggar Gustav och jag ska strax mysa ned mig i sängen med en gravidtidning i högsta hugg!

Mammas kommentar på min mage "Och magen den bara växer, den står ju rätt ut!" Sist jag träffade henne sa hon "Hur stor ska du bli egentligen?" haha, hon är söt min mor. ;)

/Maria

4 kommentarer:

  1. Vad blev det för kurs för dig? :)
    Förstår att du längtar efter bebis och spjälsängsmontering, gud så mysigt!

    SvaraRadera
  2. Jag ska läsa en förskola och skola för alla. Den läste du innan va? Hur tyckte du kursen var i så fall? Vad ska du läsa nu?

    Ja, man bara längtar och längtar! :D

    SvaraRadera
  3. okej, ja den läste jag. Ingen höjdarkurs på ett sätt, handledaren var väldigt rörig och lite ovetandes när det gäller åtgärdsprogram i förskolan. Det är ganska mycket mot skolan. Men samtidigt så var det en ganska nyttig kurs, lite repetitioner och inte så ansträngande.
    Det kanske kan vara skönt nu för dig :)
    Jag ska läsa skapa och kunskapa, hoppas att det blir roligt och att jag orkar med att vara i skolan så mycket som vi ska vara :)

    SvaraRadera
  4. Inte så ansträngande låter som precis vad jag behöver :P Tänker också att man säkert får några nyttiga tankar med sig sen när man ska börja arbeta. =)

    Ja skapa och kunskapa är jätterolig! Men som sagt väldigt mycket i skolan, så ganska ansträngande på det viset, men du kommer nog att gilla den. =)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!