måndag 17 januari 2011

Vår fina hall!

Måndag idag och en ny vecka. Den här morgonen blev jättekonstig, först vaknade vi till kl. 05.30 helt förvirrade av att jag fick 4 sms på raken av Zara. Var då för trött för att ens fokusera på vad som stod i smsen. :P Gustav kunde inte somna om och klev upp och jag låg kvar i en timme och sen lyckades jag slumra till. Kl. 09.20 skickade Therese sms så jag vaknade till och läste men var alldeles för trött för att hålla ögonen öppna länge. Somnade om och vaknade till kl. 11.00 och kände mig jättekonstig men bestämde att nu var det tusan dags att gå upp. Har inte alls lika ont i kroppen idag, behövde kanske den där vilan så kroppen kunde återhämta sig från de senaste dagarna då jag bara kört på. När jag kom ner var Gustav på sluttampen av att sätta ihop byrån i hallen.

Det är så fantastiskt fint i vår hall nu! Byrån och skohyllan är på plats, vi har även fått upp spegeln så man kan se hur man ser ut innan man lämnar huset. ;) Hallen är självklart inte klar än, men nu är den åtminstone riktigt fin! Det fattas bara ett skoskåp och lite tavlor och sådant! =)Pappa ska även hjälpa oss lite med några eluttag så man kan sätta i en lampa sen. Vi har nu gått ut, stängt dörren och testat gå in flera gånger om bara för att se hur fint det blev! Vi är supernöjda! :D

Tog några bilder också så ni får se, dessvärre orkar jag inte leta fram några förebilder, det kan ni få se sen. Men ni som vet hur det såg ut innan kan nog se skillnaden. =)















Sett från ytterdörren.













Sett innifrån (från köket).


Idag blir en pluggdag, jag ska skriva klart det sista på fältstudierapporten för i morgon är det redovisning och inlämning och sedan är jag klar med matten! (Om jag nu inte får några kompletteringar såklart!)

/Maria

2 kommentarer:

  1. Åh vilken fin hall, jag är inte alls sugen på att köpa hus. Inte alls!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! vi blev faktiskt nöjda =) Det är så mysigt med hus och få grejja på, lite jobbigt ibland också såklart! ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!