fredag 21 januari 2011

De söta små


Nu hänger bebiskläderna på tork, hur mysigt som helst med de små! När jag hängde in de små mössorna i torkskåpet ville jag nästan gråta av lycka över att vi kommer att ha en liten bebis som kan ha de där kläderna. Längtar! Fick lov att ta en liten bild på alla söta body´s, dåligt ljus så fick bli blixt. :P


Kom och tänka på när vi åkte hem från stan idag och Gustav skulle missa ett hål i vägen med däcken men styrde bilen så han istället träffade hålet perfekt och jag började skratta. Då sa han att "Jag kör ju inte på igelkottar i alla fall", åh nej, jag som körde på en igelkott förrförra sommaren, jag skulle få den mellan däcken men den sprang ju under bilen och troligen in i ett däck. När jag tittade i backspegeln så reste den på sig och sprang vidare över vägen, stackaren! Och så började Gustav säga att igelkotten kanske skulle hem till sin familj, "Till sina barn" sa jag och så började jag snyfta och så skrattade Gustav åt mig. Stackars igelkott och inte är det lätt att kontrollera tårarna jämt nu för tiden!

Nu står kycklingklubborna i ugnen och luktar gott, det är jag som kockar ikväll. =) Det blir riktig mumsmat med kyckling, en god sallad och vitlöksbröd. Nu börjar magen kurra, eller är det kanske bebisen som dansar åt musiken? :D

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!