måndag 17 januari 2011

Färdig!

Till slut fick jag tummen ur och tog tag i att skriva klart fältstudierapporten. Jag kan inte direkt påstå att jag blev jättenöjd, jag har inte lagt ner hela min själ i den som jag gjorde med salstentan (mina krafter och min "mattemotivation" räckte nog helt enkelt inte längre;)), men förhoppningsvis räcker det för ett godkänt, vilket är allt jag känner att jag behöver.

Jag kan inte förstå det, nu är det bara redovisning i morgon och sen är jag KLAR med matten! Om jag nu inte får några kompletteringar såklart, men det lär väl ta några veckor innan man får veta något. Ändå sedan jag började på högskolan har just mattekursen varit det jag bävat för, och nu är det gjort. Så skönt! Dessvärre känner jag mig inte alls motiverad att fortsätta plugga just nu, på något sätt känns det liksom som att jag inte har tid för det. Det är så mycket annat som känns viktigare just nu och så mycket annat som tar plats i min skalle. Men, jag får göra så gott jag kan! =)

Ringde även försäkringskassan en sväng, allt med SGI och föräldrapenning känns som en hel djungel så jag fick lite svar på några frågor. Och har jag riktigt tur så räknar de på det jag jobbade innan jag började studera, men jag är inte allt för positiv med tanke på att jag bara var timvikare, annars blir det grundpenningen och fattigt! Men det får gå ändå. =)

Efter att ha suttit och skrivit skulle det varit jätteskönt med en promenad, men jag är alldeles för mörkrädd och törs inte gå ut själv och Gustav tentapluggar för fulla muggar. Men imorgon bitti ska jag simma innan skolan, det ska bli fantastiskt skönt!


Jag undrar för den delen var min gravidyoga-dvd tagit vägen. Beställde den för snart två veckor sedan och den har fortfarande inte kommit! Är så sugen att testa gravidyoga lite =)



/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!