fredag 28 januari 2011

Sy!

Kvällen har gått fort, pluggade lite till men så kände jag att det tusan fick räcka för dagen! Låg i soffan och kände mig allmänt.. konstig. Kände mig lite småsjuk på något sätt, inte riktigt pigg men utan att kunna sätta fingret på varför. Bestämde mig för att fortsätta sy sängkläderna till spjälsängen medan Gustav lagade god fredagsmiddag. Kycklingklubbor, sallad och vitlöksbröd. Så mums! =) Fortsatte sedan mitt arbete.

Efter vad som kändes som en evighet blev jag äntligen klar med täcket! Resultatet blev faktiskt riktigt bra, men resultatet på kroppen desto sämre. Eftersom vårt köksbord är för litet fick jag lov att lägga tyget på golvet och krypa runt för att klippa och nåla. Måste sett väldigt snyggt ut när jag kröp runt på alla fyra med magen hängandes. :P När jag hade sytt klart och tittade upp igen kände jag hur mycket min nacke värkte också! Självklart måste jag göra saker och ting lite extra krångliga när jag ska sy, det räcker aldrig att göra på enklast tänkbara sätt utan det måste alltid finnas vissa detaljer som gör att det känns lyxigare. Jag blir då mer nöjd. Bilder kommer så småningom när jag sytt kuddfodralet också. =) Är så lycklig över nya sytråden också, vilken skillnad! Tråden gick inte av en enda gång! Bebis har varit med medan jag sytt också och bökat lite, tyckte kanske det var ett himla oljud från symaskinen. ;)

Så jag och älskling tog en promenix nyss, superskönt! Men när vi tittade i brevlådan låg där en lapp om att några på vår gata fått inbrott i huset, mellan kl. 17-19 var det dessutom. Usch, jag vill inte ha inbrott i vårt hus! Och hemska tanke, tänk om man skulle ligga och sova och det blir inbrott när man är hemma! Jag skulle nog dö av rädsla.. Eller bli galen av gravidhormoner, man vet ju aldrig! ;)

Nu blir det filmmys i soffan!

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!