lördag 15 januari 2011

Shopping och kalas!


Idag har varit en både rolig och kämpig dag! I morse gjorde vi oss i ordning och åkte förbi Gustavs mamma för att hämta upp lite saker, några superfina keramiksaker hon gjort och lite annat smått. Sedan vidare till IKEA för shopping till hallen och bebisen. Till hallen blev en skobänk och en byrå, skoskåpet vi ville ha fanns tyvärr inte i lager så det får vi ta en annan gång. Till bebis shoppade vi, spjälskydd, madrass, bäddmadrass, kudde, täcke, massor av små handdukar och badbalja. Längtar tills vi gjort i ordning sovrummet så vi kan sätta ihop spjälsängen och bädda mysigt! =) Det blev även nya toalettsitsar till båda toaletterna och en ny dörrmatta och såklart ett paket servetter, sådana hamnar så lätt i vagnen. ;) Det var så otroligt mycket folk där idag så man blev nästan lite galen, när vi skulle äta lunch var kön hur lång som helst, men det fick gå ändå. =)


Efter IKEA åkte vi hem till Gustavs pappa som fyller 60 år idag. GRATTIS Peder! =) Där var det öppet hus och massor av folk, god mat och fika. Jättetrevligt! Dessvärre var jag plågad mest hela tiden av denna foglossning, redan på IKEA visste jag inte riktigt hur jag skulle stå ut längre. Efter att ha gått och stått så långe så vill jag nästa bara ställa mig dubbelvikt, men mest längtar man efter en säng att få sträcka ut sig i! Så dagens resultat på min kropp blev, onda fötter, onda knän, ond rygg och onda ljumskar och blygdben. Det märks att man är gravid, kroppen orkar inte som förr, särskilt när man har foglossning..

Bebis har sparkat massor idag, det är alltid lika mysigt! =) Det märks att han reagerar på höga ljud ibland, när vi satt i bilen blev det ett sådant trafikmeddelande och volymen blev väldigt hög, då körde han igång och gav mig några hårda sparkar. Sötnosen! =)


För att summera dagen har det varit jättemysigt och trevligt hela dagen, bara lite plågande krämpor som bråkar på sitt hörn. Hoppas ni andra också haft en bra lördag! =)

Nu ska jag nanna kudde, är såå trött!

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!