måndag 24 januari 2011

Dumma sytråd!

Gaah! Jag blir verkligen galen på IKEAs sytråd, den går av hela tiden. Jämt, varje gång jag syr med tråd därifrån så går den av, hela tiden. Och nej, det beror inte på trådspänning osv, för när jag använder annan tråd, riktig sytråd går det jättebra! Nu skulle jag börja sy sängkläder till spjälsängen av våra sängkläder vi inte använder längre och behövde vit tråd. Dessvärre hade jag bara IKEAs vita tråd kvar, på en längd som var ca. 1 meter gick tråden av 5 gånger. Gissa om jag ledsnade ur! I morgon ska vi köpa riktig sytråd och så får jag fortsätta sy sängkläderna då! =) Har åtminstone klippt till tyget.



/Maria

1 kommentar:

  1. SV: Vad roligt att du ramlade in på min blogg! :) Grattis till graviditeten!
    Jag tycker inte du ska oroa dig. Förlossningen var en underbar upplevelse och jag är riktigt avundsjuk på alla som har det framför sig.
    Jag tror det bästa är att inte ha några speciella förväntningar inför förlossningen. Jag hade inte det. Jag hade förberett mig på att det skulle göra ont (även om man inte kan föreställa sig HUR det kommer kännas) och det var ungefär det. Förlossningen kommer ju garanterat inte bli som man föreställt sig ändå :)
    Bara att försöka slappna av och njuta av resan dit liksom.
    Om du har några frågor är det bara att fråga på, inga frågor är för dumma! Kram på dig

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!