måndag 23 januari 2012

Dalmål?

Det gick ju riktigt bra det där med att ha seminarium över nätet. Det var inte så hemskt att synas i webcam och att prata i headset.
Eller, jo det var väl i och för sig lite sisådär.
Jag kan förklara det med att jag när jag hörde mig själv prata riktigt chockades över hur mycket dalmål jag pratar. Jag var liksom inte alls beredd. Jag kommer ju från Norrland och fast jag bott här nere i massor av år har jag inte vant mig. Jag tror att jag har någon blandning av dialekterna, men i själva verket talar jag brett dalmål. Hujedamig!

Dags att fortsätta läsa kurslitteratur och sedan slänga sig i säng inför ännu en skoldag, eller ja, hemmaplugga-dag.

6 kommentarer:

  1. Skönt att det gick bra!

    Men ja, att höra sig själv är inte alltid så kul.

    SvaraRadera
  2. Fast dalmål sålde kom vi ju fram till på mitt kalas! :) Skönt att det verkade ha gått bra annars i alla fall! Tack för att ni kom i lördags och för presenten, förresten. Hoppas ni hade lika trevligt som jag? Kram, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju sant! :)
      Det var supertrevligt! Tack så mycket för en finfin lördag! :)
      kram

      Radera
  3. jag tycker det är skrämmande att höra mig själv prata - låter som en person jag inte känner.

    Men du - dalmål är förbaskat mysig dialekt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kanske då.. Fast jag tycker ju egentligen att norrländskan jag talade innan var bättre. :)

      Radera

Lämna gärna ett avtryck här!