måndag 9 januari 2012

Nyårslöftet 1 vecka

Idag har det gått en vecka sedan jag påbörjade arbetet med Nyårslöftet. Det har gått riktigt bra för jag har varit så målmedveten. Jag har plockat bort de mesta kolhydraterna och äter mer grönsaker och frukt. Dessutom har jag rört på mig mycket mer, någonting varje dag har det blivit! Jag har avstått fika och åt bara onyttigt på fredagen, men åt då mycket mindre mängd än förut. Det går så himla bra och det beror nog på att jag verkligen bestämt mig den här gången. Nu vill jag verkligen lyckas, och jag ska banne mig göra det också!

Vägde mig och mätte idag också. Resultatet ser ut såhär:

Vikt: -0.8 kg
Midja: -1 cm
Höft: -1,5 cm
Lår: -1,5 cm
Arm: -0,5 cm

Det är ju helt galet, på bara en vecka. Och så stor ansträngning har det absolut inte varit. Mer pepp inför kommande vecka! :) (Sen är det ju svårt att veta att man mäter på exakt samma ställe, men på ett ungefär i alla fall.)

Att jag vaknade med världens halsont idag var sämre. Ni vet när det känns som att hela halsen är ett stort köttsår varje gång man sväljer. Termometern visade -17 grader ute också. Det känns som att det blir dåligt med motion idag. Åh, jag vill inte bli sjuk nu, jag vill ju kunna fortsätta nu när jag verkligen är på G!

2 kommentarer:

  1. Heja dig!!

    Äesch jag vet inte om Celsius funkar ;) Första gången jag testar men hoppas att det brände lite extra kalorier ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack!! Haha, ja man kan ju hoppas att det funkar!

      Radera

Lämna gärna ett avtryck här!