måndag 9 januari 2012

Förkyld..

Det där onda i halsen i morse spred sig under dagen och jag känner mig i skrivande stund dunderförkyld! Snorig, ont i halsen, tjock i huvudet och helt trött och matt i kroppen. Tror minsann G smittat mig med förkylningen han haft ett bra tag. Misstänker att även W är lite hängig. Han har haft väldigt lätt till gråt hela dagen idag och är inte nöjd allt för långa stunder. Men jag förstår honom, mår han som mig så kan det inte vara kul. Sen vet man ju inte, när det gäller W så skulle det ju kunna vara massor av olika saker det beror på. Kanske en tand? Kanske ett utvecklingssprång? Kanske understimulerad/överstimulerad? Ja, det finns så mycket. Tycker mest bara så synd om den lille killen som haft tårfyllda ögon så stor del av dagen.

Över till något som piggar upp lite. Mamma klippte mig idag och nu på kvällen slängde jag i lite färg i håret. En uppfräschning var på sin plats och man blev genast liiite piggare!

/Maria - iphone

6 kommentarer:

  1. Åh stackars, krya på dig/er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag känner mig lite ynklig här hemma..

      Radera
  2. Jag skulle behöva klippa mitt hår en bra bit - det är ju typiskt nu när det äntligen har blivit långt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man ska väl helst hålla efter hela tiden så man får ett fräscht och långt hår! :)

      Radera
  3. Det är egentligen jäkligt enkelt att köra detox - man får äta väldigt mycket gott - i princip allt utan vitt mjöl/snabba kolhydrater och kött. Här finns en suverän lista över tips på olika maträtter. http://www.kosttips.se/detox.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det låter spännande.. Får klura lite på det där! :)

      Radera

Lämna gärna ett avtryck här!