måndag 2 januari 2012

Nyårslöftet

Det där med nyårslöften har jag varit lite dålig på, men i år då tänkte jag att jag ta mig tusan skulle ta tag i det här med att äta nyttigt och motion. Jag brukar vara himla duktig i perioder, men nu tänkte jag att jag ska försöka hålla i det här. Hur det går återstår att se, men jag känner mig himla peppad nu!

Så, i morse både vägde jag mig och tog mått runt midjan, höften, låren och armarna. När det står stilla på vågen brukar ju en stor motivation vara att se att det (förhoppningsvis) försvinner centimeter.

Idag såg jag till min stor lycka att jag gått ner sammanlagt 26 kg sedan förlossningen/kejsarsnittet. Av dessa gick jag upp 21 under graviditeten (jag lade på mig väldigt mycket vätska på slutet). Mamma sa igår att hon tittat på foton från maj och sa att det var så himla stor skillnad på mig nu. Då tusan får man motivation! Nu ska jag jobba med de kilon jag försökte jobba bort redan innan jag blev gravid. 10 kg vill jag gå ner (minst egentligen). Men då väger jag som jag gjorde då jag och G träffades. Då kände jag mig så himla nöjd med mig själv (typiskt vad mycket man går upp av sambomys ;)). Aja, nog snackat om det.

Det jag ville få fram var att jag äntligen funnit motivationen igen! Nu vill jag äta bättre, promenera mera och köra lite hemmaträning. Skulle tro att det blir ett nytt träningskort på Gymmix också. Det känns så himla bra (antar att jag redan ikväll inser hur jobbigt det är att vara nyttig). Jag hoppas det håller i sig nu, och jag tar gärna emot tips på bra mellanmål, snacks och frukostar, för det tycker jag är svårast.

Ps. Jag är en sådan som får bäst motivation av att börja (mitt nya liv) vid en speciell dag, som "på måndag" eller "efter nyår". Ja, ni förstår..

2 kommentarer:

  1. Oj, 26 kg är mycket att gå ner! Men jag tycker att du verkar så duktig och tränar regelbundet och allt!

    Vad fin bloggen har blivit förresten!

    SvaraRadera
  2. Fifi: Ja det var inte alls dåligt! Regelbundet i perioder skulle jag säga. ;) Tack så mycket!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!