onsdag 25 januari 2012

Nudlar framför Tvn

Idag när jag var hos mamma och pluggade medan hon var barnvakt åt William, så hade jag en paus och slötittade lite på TVn. Det är nämligen något jag inte gör i vanliga fall, eftersom att vi inte har några kanaler hemma. På Tvn gick Våra bästa år. Åh det var längesedan, ändå kändes det nästan som att man förstod vad det handlande från det att man senast såg det för en sisådär 3 år sedan. Medan jag tittade kände jag plötsligt ett enormt sug efter nudlar.
Så kom jag på.
Det var ju det jag gjorde förut, när jag var i högstadieåldern ungefär. Satt i soffan, tittade på Våra bästa år och slevade ett paket nudlar efter skolan. Hej flashback!

Är det inte kostigt hur man förknippar smaker och bilder, särskilt när det gått så många år!

4 kommentarer:

  1. Det kommer man ihåg .. Att när man umgicks med dig så var det nudlar och Kalle Anka tidningar som gällde ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jajamensan! Jag var lite tokig på det viset! :)

      Radera
  2. Nudlar är fan bra skit! Jag käkade också alltid det efter skolan, det och toast. Gärna med oboy, hälsosamt och så. Hela kostcirkeln.
    Jag kollade också på teve igår, Hem till gården. Jag var tvungen att kolla bara för att liksom, händer ju typ aldrig nu mera men det här med att K har börjat gå 5 timmar på dagis per dag har oanade fördelar, speciellt om man också har en klängig bebis. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja riktigt "hälsosam"t minsann, men galet gott!! ;)
      Åh det låter mycket, mycket bra! :D

      Radera

Lämna gärna ett avtryck här!