torsdag 12 januari 2012

Förkylning och tulpaner

När man är så där förkyld att man när man kliver ur sängen på natten känner sig varm samtidigt som man fryser, när man gråter för att man nästan inte får luft (Hej förkylningsastma!), när man bara vill sova men inte kan, när man knappt kan vakna efter man lyckats somna, när att sitta upp är för jobbigt, när det bara killas i näsan och känns som man ska nysa hela tiden.. Ja, jag behöver nog inte fortsätta. Ni förstår nog redan hur utmattad och ynklig jag är. Men det är mycket bättre idag! Jag har kunnat leka mycket mer med William och det är jag glad för. Det är inte alls en kul känsla då man vill ta hand om sitt barn och han vill komma till mamma men man är så dålig att man helt enkelt inte orkar. Det är som sagt mycket bättre idag, i morgon är jag frisk. Det har jag bestämt!





Något som gör en glad i allt förkylningselände är de fina tulpanerna som slagit ut på köksbordet. Så himla fint och jag orkade till och med plocka fram kameran idag. Igår insåg jag också att jag aldrig mer ska klaga när jag "bara" är trött. För då kan man ju åtminstone göra saker ändå, kroppen orkar liksom. När det är så här, ja då går det inte ens att låtsas. Så, då fick jag klaga av mig lite.. Krya på mig helt enkelt!

3 kommentarer:

  1. Vilken tur att du börjar må bättre!

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det verkligen!

      kram tillbaka!

      Radera
  2. Jag borde nog gå å köpa lite tulpaner - byta ut mot granen.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!